Handelsbetingelser
Salgs- og leveringsbetingelser
Nedenstående betingelser gælder i tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og spejlbutikken.dk
Generelle oplysninger
Spejlbutikken.dk
Kpa Inventar ApS
Rømersvej 31
7430 Ikast
Tlf.: 7199 3098
E-mail: spejl@kpa.dk
CVR: 38952986
Betaling
På spejlbutikken.dk kan der betales med: Dankort, Mastercard, Visa, Anyday og Visa electron.
Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med www.spejlbutikken.dk indgås aftaler på dansk.
Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper.
Internationale kortbetalinger
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) Vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) Indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Ovenstående gælder for:
Mastercard & Visa
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din
månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit
Levering
Leveringstid
Når du har lagt en bestilling hos os, forventes ordren afsendt inden for 1-3 hverdage. Såfremt du har valgt et produkt, der er angivet med leveringstid og forudbestilling, vil dine varer blive afsendt inden for den angivne dato. Ved fejl eller andre restordrer kontaktes du hurtigst muligt.
Fragt
Forsendelse af varer sker altid med GLS eller Danske fragtmænd. Ved check ud er det muligt at vælge mellem nedenstående leveringsmuligheder:
1. Levering med Post / Fragtmand
Ved denne leveringsform, vil pakken blive sendt til din adresse eller valgt pakkeshop.
SÆRLIGT VED LEVERING TIL GLS PAKKESHOP:
Det er dit eget ansvar at holde øje med tracking nummeret og få afhentet pakken i rette tid.
Ikke afhentede pakker kommer retur til os indenfor ca. 14 dage. Ønsker du ikke genforsendelse, bliver du opkrævet kr. 49,- for returneringen, da vi opkræves kr. 49,- af GLS som betaling for at returnere den ikke-afhentede pakke.
GLS pakkeshop: 45 kr.
GLS erhverv: 45 kr.
GLS med omdeling: 69 kr.
2. Afhentning på vores adresse. Det er gratis. Varen kan afhentes på nedenstående adresse, alle hverdage mellem 9-16.
Kpa Inventar Aps
Rømersvej 31
7430 Ikast
Ved palle levering er priser som følger:
¼ palle: 195 kr. inkl. Moms
½ palle: 295 kr. inkl. Moms
1/1 palle: 395 kr. inkl. Moms
BEMÆRK: Indbæring ej inkluderet og Levering til kantstenen. Hvis der på forhånd ikke er aftalt sted for aflæsning, og der ikke er nogen hjemme til at modtage varen på adressen, forbeholder Kpa Gastro ApS sig retten til at opkræve gebyr for forgæves levering, svarende til fragtprisen. Levering sker typisk mellem 08.00 og 16.00
Pallelevering på adresse uden kvittering
Hvis du ikke har mulighed for at være til stede på leveringsadressen ved pallelevering, er det muligt at indgive skriftlig fuldmagt via. spejlbutikken.dk. Notér hvor fragtmanden må stille godset uden kvittering, f.eks. “bag skuret”, og bekræft samtidig leveringsadresse. Bemærk at levering uden kvittering er på eget ansvar.
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til (indsæt mailadresse) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Bemærk, at du kun kan få en del af fragtomkostningerne tilbage.
Returnering
Reklamation
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du kan med fordel genbruge emballagen fra os.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Spejle og skydedører.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: samme beløb som fragten koster til dig.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, og
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, og
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Kpa Inventar Aps
Rømersvej 31
7430 Ikast
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Kpa Inventar Aps
Rømersvej 31
7430 Ikast
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
I erhvervskøb tilbyder vi 1 års garanti.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte spejlbutikken. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – ec.europa.eu/odr
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Kpa Gastro Aps og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige er Kpa Gastro Aps.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: spejl@kpa.dk.
Persondatapolitik når du tilmelder dig vores nyhedsbrev
For at du kan modtage Spejlbutikkens nyhedsbrev, har vi behov for følgende oplysninger:
Dit navn
Din e-mailadresse
Vi behandler kun dine personoplysninger, når du udtrykkeligt har givet samtykke til, at vi må sende nyhedsbrev.
Vi registrerer og opbevarer kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne sende nyhedsbrev i overensstemmelse med det, så du har givet samtykke til.
Personoplysningerne registreres hos Knivblokken.dk og opbevares indtil samtykket trækkes tilbage. Trækker du dit samtykke tilbage opbevares din mailaddresse i yderligere 2 år, som dokumentation for at du har været tilmeldt nyhedsbrevet, hvorefter oplysningerne automatisk slettes.
Du kan til hver en tid trække dit samtykke tilbage, enten ved at skrive en mail til spejl@kpa.dk eller via et afmeldelseslink i nyhedsbrevet.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Kpa Inventar Aps
Rømersvej 31
7430 Ikast
spejl@kpa.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Cookies
På KPA Inventar APS (spejlbutikken.DK) anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på KPA Inventar APS (spejlbutikken.DK) hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere KPA Inventar APS (spejlbutikken.DK)
Bilæggelse af strid
Fortrolighedspolitik
Hvis du vil klage over dit køb skal du rette henvendelse til spjel@kpa.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.
Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Har du øvrige spørgsmål vedr. disse handelsbetingelser kan du rette henvendelse til KPA Inventar APS (spejlbutikken.DK) via e-mail på spejl@kpa.dk
Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Kpa Inventar Aps
Rømersvej 31
7430 Ikast
spej@kpa.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14. oktober 2021